Historia GOLF MK2

Volkswagen Golf II został zaprezentowany po raz pierwszy w 1983 roku.

Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w 1983 roku. W stosunku do pierwszej generacji pojazdu zwiększony został rozstaw osi oraz długość pojazdu. Sylwetkę pojazdu zaprojektował niemiecki designer Herbert Schäfer nawiązując kształtami do zaprojektowanej przez Giorgetto Giugiaro pierwszej generacji modelu.

W 1985 roku zaprezentowana została wersja GTI pojazdu napędzana szesnastozaworowym silnikiem benzynowym 1.8 o mocy 139 KM. W lutym 1986 roku zaprezentowana została wersja z napędem na cztery koła nazwana Syncro opracowana we współpracy z firmą Steyr-Daimler-Puch[6].

W latach 1987-1989 na wszystkich światowych rynkach motoryzacyjnych auto przeszło facelifting. Zmienione zostały m.in. przednie boczne szyby, zderzaki oraz atrapa chłodnicy. Pod koniec lat 80. na rynek wprowadzono dwie usportowione wersje pojazdu: Golf Rallye oraz G60 Limited wyposażone w napęd Syncro oraz sprężarkę mechaniczną (kompresor).

W 1990 roku zaprezentowana została wersja Golf Country. Pojazd zbudowany został na bazie Golfa Syncro. Zwiększony został prześwit nadwozia o 6 cm, a także dodane zostały plastikowe osłony reflektorów, zderzaków, błotników oraz miski olejowej, a koło zapasowe umieszczono na klapie tylnej[6]. Z powodu zbyt słabego popytu, auto wycofano z oferty pod koniec 1991 roku[6] po wyprodukowaniu 7735 egzemplarzy[7].

Produkcję pojazdu zakończono w lipcu 1992 roku. Przez prawie 10 lat produkcji zbudowano około 6,3 miliona egzemplarzy Golfa II[8].

W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1984 model zajął 3. pozycję (za Fiatem Uno i Peugeotem 205)[9].

qwqwq

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *